رئیس پژوهشگاه مهندسی ژنتیک:

از تعامل و همکاری‌های علمی با تمامی کشور‌ها استقبال می‌کنیم

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری مطرح کرد: همکاری علمی بین ایران و زیمبابوه باعث تقویت روابط دو کشور می‌شود.

دکتر جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در نشستی با پرفسور Desmond Manatasa (دسموند مانتاسا) دانشمند برتر، دکتر Dexter Savadye (دکستر ساوادیه) مدیر سازمان ملی بیوتکنولوژی کشور زیمبابوه و Christopher Masoka (کریستوفر موساکا) مشاور وزیر علوم وفناوری زیمبابوه که با هماهنگی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری انجام شد، اظهار داشت: همکاری علمی بین ایران و زیمبابوه باعث تقویت روابط هر دو کشور می‌شود.

در آغاز این دیدار، دکتر جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات بلند پایه علمی کشور زیمبابوه در پژوهشگاه ژنتیک گفت: ما در راستای وظایف ذاتی و سازمانی که دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دیپلماسی و تعامل علمی بین المللی بر عهده دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی گذاشته از تعامل و همکاری‌های علمی با تمامی کشور‌ها  استقبال می‌کنیم.

وی افزود: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نقطه کانونی و مرکز هدایت ICGEB سازمان ملل متحد است و عضویت زیمبابوه نیز در سازمان مذکور باعث تعریف پروژه‌های مشترک علمی بسیاری خواهد شد.

محمدی همچنین اظهار داشت: همکاران ما جزء نخبگان این رشته هستند که توضیحی درباره پاندمی‌هایی مانند ابولا و ... خواهند داد و ابزار واکنش با آنها را می‌توانیم با هم طراحی کنیم و تاکید می‌کنم همکاری علمی بین ایران و زیمبابوه باعث تقویت روابط این دوکشور خواهد شد.

در ادامه این نشست، توسط معاونین و پژوهشگران پژوهشگاه ژنتیک در مورد طرح‌ها و فناوری‌های مختلف از جمله طراحی و کشت چغندر قند مقاوم به ویروس رازومونیا، تحقیقات و پژوهش درباره شناسایی و درمان سرطان، آزمایشگاه تولید و تیمار حیوانات مدل بیماری و تکنولوژی وی اف دام‌های سنگین از جمله ازدیاد بوفالو و تعیین جنسیت جنین برای مقاصد اقتصادی و غذایی بابت گوشت و شیر برای واحد‌های دامداری بزرگ و رشته‌های تحصیلی موجود در پژوهشگاه ژنتیک توضیحاتی به عمل آمد.

سپس، دکتر Dexter Savadye (دکستر ساوادیه) مدیر سازمان ملی بیوتکنولوژی زیمباوه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علاقه‌مندی خود را در خصوص همکاری علمی با جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگاه ژنتیک در قالب همکاری‌های علمی به ویژه در شاخه ژنتیک و زیست فناوری در طراحی واکسن HPV، مطالعات زیتون و ... ابراز داشت.

پایان بخش این دیدار، بازدید هیات علمی زیمبابوه‌ای از بخش‌های مختلف پژوهشگاه و برخی شرکت‌های پردیس علم و فناوری بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار